Crowdfunding als marketinginstrument

Banken doen steeds vaker aan stapelfinanciering. Dat wil zeggen dat zij hun klanten adviseren zich niet alleen te richten op bancaire financiering, maar ook op alternatieve financiering zoals crowdfunding. Behalve dat crowdfunding (mede) kan helpen bij het vergaren van kapitaal, kan het ook goed ingezet worden als marketinginstrument. Hoe, dat leggen wij u uit.

Social engagement

Investeerders die via crowdfunding investeren in een organisatie of project, voelen zich ambassadeur hiervan. Ze staan achter hun investering en zijn hier zelfs trots op. Ze vertellen graag aan anderen waarin ze geïnvesteerd hebben en waarom. Als het even kan nemen ze zelfs producten af van de betreffende organisatie. Deze social engagement zorgt voor binding met investeerders en klanten. Het genereert ook prospects. Dit alles vormt weer een bron van informatie, die u kunt gebruiken bij uw pr-campagnes en het versturen van mailingen naar specifieke doelgroepen.

Xolv is uw crowdfundingspecialist

In Nederland zijn veel verschillende crowdfundingplatforms waarmee XOLV samenwerkt.

Heeft u vragen of interesse in een crowdfundingcampagne voor uw bedrijfsplannen? Of wilt u weten welke creatieve mogelijkheden u rondom een dergelijke campagne heeft? Neem dan contact op met onze crowdfundingspecialist Jeroen Poort via jeroen.poort@xolv.nl of 073-8200295.

Meer weten? Neem contact op.

Gepubliceerd op 07/02/2017